6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38960
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1531

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اهميت زنبورهاي تريكوگراما در مبارزه بيولوژيك

دانلود تحقیق درمورد اهميت زنبورهاي تريكوگراما در مبارزه بيولوژيك

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد اهميت زنبورهاي تريكوگراما در مبارزه بيولوژيك

با دانلود تحقیق در مورد اهميت زنبورهاي تريكوگراما در مبارزه بيولوژيك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اهميت زنبورهاي تريكوگراما در مبارزه بيولوژيك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اهميت زنبورهاي تريكوگراما در مبارزه بيولوژيك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اهميت زنبورهاي تريكوگراما در مبارزه بيولوژيك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

يكي از روش‌هاي مبارزه با آفات گياهان زراعي استفاده از حشرات مفيد موجود در طبيعت مي‌باشد. بدين نحو كه اين حشرات مي‌توانند حشرات زيان‌آور را به نفع انسان از بين ببرند. با جمع‌آوري اين حشرات از طبيعت و پرورش و ازدياد انبوه آن در انسكتاريوم و رهاسازي در مزارع و باغات براي مبارزه با آفات استفاده مي‌شود. زنبورهاي تريكوگراما يكي از اين حشرات مفيد در طبيعت غني استان مازندران بوده و انگل تخم پروانه تعدادي از حشرات از قبيل كرم ساقه‌خوار برنج، كرم ساقه‌خوار ذرت، كرم سبز برگخوار برنج، كرم غوزه پنيه، كرم سيب و كرم گلوگاه انار و قبل از بروز خسارت آفت روي گياه تخم‌ها را مورد حمله قرار داده و فاسد مي‌نمايد.

در كشور ما مبارزه با آفات گياهان زراعي با استفاده از اين زنبور سابقه كوتاهي دارد. و در بعضي از كشورهاي جهان حدود 90 سال قبل مبارزه با آفات با بهره‌گيري از اين زنبور شروع گرديده و در سطوحي معادل چند ميليون هكتار كاربرد دارد.

شكل و مراحل نشو و نماي زنبور تريكوگراما:

اين حشره از خانواده Trichogram matidae و از كوچكترين زنبورهاي پارازيت هستند. گونه‌هاي بومي در فلات ايران خيلي كوچك و در حدود 4/0 ميلي‌متر طول و به رنگ‌هاي زرد، خرمايي، سياه، قهو‌ه‌اي مي‌باشند. در حاشيه بال‌ها ريشك‌هاي بلند پاكوتاه و ماده‌ها درشت‌تر از نرها، شاخك‌هاي ماده كوتاه و زانوئي و در نرها شاخك‌ها بلند و پوشيده از موهاي بلند مي‌باشد.

مرحله رشدي تريكوگراما در داخل تخم ميزبان شامل، تخم، لارو، شفيره است. لارو با تغذيه از محتويات تخم ميزبان واسط به شفيره تبديل و پس از مدت كوتاهي زنبور با سوراخ نمودن پوسته تخم خارج مي‌گردد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر